ILMAINEN TOIMITUS YLI 150 € TILAUKSELLE (Alv. 0%)

Language
Takaisin
Hyvinvointitrendit näkyvät juomakulttuurissa


Hyvinvointitrendit näkyvät juomakulttuurissa 

Nykypäivän valistunut kuluttaja haluaa vaalia hyvinvointiaan ja terveyttään. Juoma-alan on myös vastattava kuluttajan tarpeisiin: Hartwallin juomavalikoimasta riittää ammennettavaa.

Jo pitkään vallalla olleet hyvinvointitrendit vaikuttavat vahvasti myös tulevaisuuteen. Kulttuuri moninaistuu: yksilölliset tarpeet ja toiveet on huomioitava uusia tuotteita ja makuja kehitettäessä.

− Trendi on yhä enemmän keskeisessä asemassa ruoka- ja juomavalinnoissa. Kuluttaja valitsee tuotteita, jotka tukevat hänen hyvinvointiaan, ja välttää sellaisia, jotka ovat liiallisesti nautittuina haitallisia, toteaa tutkimuspäällikkö Maija Ankkuri Hartwallilta.

Vähemmän alkoholia, sokeria ja rasvaa käyttävien kuluttajien tietoisuus ja vaatimustaso kasvavat entisestään. Funktionaalisen ruoan ja juoman ohella maun suhteen ei haluta tehdä kompromisseja. Ruoan ja juoman pitää tarjota myös nautintoja.

Uusin tavoin tulevaisuuteen

Suomalaisten juomatavat ovat tutkimusten valossa muuttuneet vuosien aikana. Alkoholittomien ja matala-alkoholillisten oluiden, siiderien ja lonkeroiden suosio kasvaa. Kuluttajat haluavat pieniä nautinnon hetkiä arjessa niin, ettei omatuntokaan kolkuta.

− Meidän on tarjottava laadukkaita vaihtoehtoja uudenlaisiin käyttötilanteisiin.

Ankkurin mukaan sivistynyt ja valveutunut nuoriso suosii jo kohtuukäyttöä. Jopa 40 prosenttia 18−24-vuotiaista on valmis siirtymään alkoholittomiin tai matala-alkoholillisiin juomiin, jos tarjontaa on ja tuote on aidon- ja hyvänmakuinen. Tutkimustulos enteilee tulevaisuuden suuntaa.

Tällä hetkellä matala-alkoholillisten juomien osuus on noin 2,5 prosenttia alkoholijuomien kokonaismarkkinasta. Terveys- ja hyvinvointitrendin myötä kiinnostuksen näihin tuotteisiin ennustetaan kasvavan jopa 10−15 prosentin vuosivauhtia.

− Hartwallin matala-alkoholillisten juomien myynti on kaksinkertaistunut kuluneen viiden vuoden aikana. Kategorian pitkäjänteinen kehittäminen ja valikoiman kasvattaminen ovat tuottaneet tulosta, toteaa Ankkuri.

 
Vertaile tuotteita